10 ماده غذایی قدرتمند برای از بین بردن گرسنگی | تغذیه سالم

10 ماده غذایی قوی واسه نابود کردن گرسنگی

10 ماده غذایی قوی واسه نابود کردن گرسنگی

مصرف مواد غذایی فیبردار باعث ایجاد احساس سیری در فرد می شه

 

شمام همیشه احساس گرسنگی می کنین؟ در این مقاله می خوایم ۱۰ مورد از غذاهای به درد بخور و قدرتمندی رو معرفی کنیم که می تونه حس گرسنگی شما رو کمتر کنه.

 

اسفناج:
اگه از مصرف سبزیجاتی با برگ سبز راضی نیستین بهتره واسه یه بار هم که شده از اسفناج استفاده کنین. تحقیقات و تحقیقات جور واجور نشون میده ترکیباتی به نام thylakoids باعث آزاد شدن هورمونای سیری در بدن می شه. واسه اینکه بتونین از اسفناج استفاده کنین بهتره اونو داخل غذاساز بریزین و بعد اونو در غذاهای جور واجور به کار ببرین.

 

پنیر کلبه:
۲۸ گرم پروتئین در هر پیمانه از این پنیر هست و می تونه خوب حس سیری رو در فرد ایجاد کنه. پروتئینی که در این پنیر هست با نام کاسئین شناخته شده و هضم اون به زمان زیادی نیاز داره. بخاطر این فرد احساس سیری بیشتری داره. شما می تونین این پنیر رو به همراه سیر، فلفل دلمه ای و ارگانو ترکیب کنین.

 

سیب:
سیب شامل فیبری به نام پستینه. تحقیقات انجام شده نشون میده که با مصرف سیب هورمونای سیری آزاد می شه. تو یه مطالعه انجام شده، آدمایی که ۱۵ دقیقه قبل از عده غذایی سیب خورده بودن تقریبا ۲۰۰ کالری کمتر از بقیه افراد غذا خوردند. شما می تونین سیب رو در دسرهای جور واجور به کار ببرین. هم اینکه مصرف اون به همراه کینوای پخته شده و گردو عالیه.

 

گردو:
گردو هم می تونه در برابر هضم مقاومت کنه. پس بدن شما تنها یه پنجم از چربی اونو جذب می کنه. هم اینکه جویدنای زیاد به بدن شما کمک می کنه زودتر سیر شه. اول چند عدد گردو رو تفت بدین و اونو روی مرغ یا سبزیجات خود بپاشید.

 

تخم مرغ:
تحقیقات انجام شده نشون میده که مصرف تخم مرغ می تونه در ایجاد حس سیری به درد بخور باشه. شما می تونین تخم مرغ رو در غذاهای مختلفی مثل سوپ، پیتزا، پاستا یا سالاد استفاده کنین. زرده تخم مرغ شامل ویتامینای زیادیه.

 

جوی دو سر:
جوی دوسر دارای فیبر فراوانیه و وقتی که با مایعات ترکیب می شه روند هضم رو کندتر می کنه و گرسنگی فرد رو به تعویق میندازه. جوهایی که کمتر فرآوری شدن، می تونن شما رو بیشتر سیر نگه دارن. می تونین به جای برنج از جوی دو سر در وعده های غذایی خود استفاده کنین.

 

تمشک:
تمشک دارای فیبر بسیار زیادیه. تحقیقات انجام شده نشون میده که مصرف اون قبل از وعده غذایی باعث می شه فرد ۶۵ کالری کمتر مصرف کنه. شما می تونین از این میوه خوشمزه مربا جفت و جور کنین. هم اینکه می تونین اونو با یه قاشق غذاخوری دانه چیا، یه قاشق غذاخوری آب و کمی عسل ترکیب کنین.

لوبیا:
بیشتر افراد واسه دریافت پروتئین لازم بدن خود از گوشت استفاده می کنن اما لوبیا هم شامل پروتئین بالاییه. لوبیا شامل فیبر بالاییه و همین امر موجب می شه فرد رو بیشتر از بقیه غذاها سیر نگه داره. شما می تونین لوبیا رو با روغن زیتون و به همراه پاپریکا، سیر و کاین تفت بدین.

 

ذرت بوداده:
فیبر تنها ماده ای نیس که می تونه حس سیری رو در فرد ایجاد کنه. سه پیمانه از ذرت بو داده می تونه حس سیری رو خوب بسازه و فرد رو تا مدت زمان زیادی سیر نگه داره.

 

چاودار:
اگه به دنبال کربوهیدراتا واسه سیر نگه داشتن خود هستین، باید بدونین که چاودار اینکار رو واسه شما انجام میده. تحقیقات انجام شده نشون میده آدمایی که واسه صبحونه از نون چاودار استفاده کردن کمتر از بقیه افراد حس گرسنگی داشتن. فیبری که در این ماده هست می تونه تاثیر خوبی روی متابولیسم بدن داشته باشه. شما می تونین از این ماده واسه جفت و جور نونای خونگی استفاده کنین.

منبع :

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *