10 ماده غذایی ضدآلرژی | بیماری

:  

بعضی موارد مصرف بعضی موادغذایی می تونه آرامش دهنده آلرژی بوده و از اندازه التهاب و عکس العمل دستگاه ایمنی کم کنه.

وقتی که مواد آلرژی زا، هاگا و گرده ها با بینی افراد گرفتار به آلرژی تماس پیدا می کنه، بدن دست به حمله می زنه. سلولای ایمنی هیستامین آزاد کرده و واسه پیشگیری از ورود مواد آلرژی زا داخل ارگانیسما التهاب بوجود میاره. در بعضی موارد مصرف بعضی موادغذایی می تونه آرامش دهنده آلرژی بوده و از اندازه التهاب و عکس العمل دستگاه ایمنی کم کنه.

ماهیای چرب

مصرف بعضی ماهیای چرب مثل سالمون و ساردین می تونه دلیل افزایش اندازه امگا3 در بدن شده و اندازه التهاب که یکی از نشونه های آلرژی در بدنه رو کاهش دهد. بررسیای بسیاری نشون داده کودکانی که از سن پایین مصرف ماهی های چرب رو شروع می کنن، کمتر در برابر دچار شدن به شکلای جور واجور آلرژی ها قرار می گیرن. درحقیقت مصرف ماهی بین امگا3 و امگا6 دریافتی در ارگانیسم تعادل ایجاد کرده و تاثیر مثبتی بر کارکرد سیستم ایمنی و کاهش نشونه های آلرژی داره. در تحقیقی که در استرالیا انجام شد محققان 500 کودک 8 ساله رو زیر نظر گرفتن و فهمیدن کودکانی که در هفته یه بار ماهی مصرف می کنن 80 درصد کمتر به گرده گلا آلرژی دارن.

سیر

سیر غنی از آنتی اکسیدان بوده و تقویت کننده سیستم ایمنیه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین تحقیقات محققان روشن کرده میان اندازه بالای آنتی اکسیدان در بدن و کاهش علایم آلرژی رابطه مستقیمی هست. مصرف سیر مخصوصا به شکل خام دلیل افزایش اندازه آنتی اکسیدان در بدن می شه.

پیاز

این ماده غذایی شامل مقدار زیادی یه جور آنتی اکسیدان به نام کرستینه که دلیل کاهش التهاب و پیشگیری از آزادسازی هیستامین به وسیله گروهی از سلولای ایمنی به نام ماستوسیتا می شه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین کرستین اندازه جذب ویتامین C و بقیه آنتی اکسیدانای محرک سیستم ایمنی رو تقویت کرده و سیستم ایمنی رو نسبت به مواد آلرژی زا بی خیال نسبت به موضوع می کنه

ماست

باکتریای زنده موجود در بعضی موادغذایی مثل ماست و کفیر دستگاه گوارش رو تحریک به ساخت گلبولای سفید و پادتن و هم اینکه فاکتورهای رشد و ترکیباتی می کنه که می تونه اندازه عکس العمل ارگانیسم نسبت به مواد آلرژی زا رو کم کنه. طبق تحقیقی که در ایتالیا انجام شده آدمایی که گرفتار به آلرژی هستن اگه به مدت 4 ماه هر روز دو لیوان (500 میلی لیتر) ماست بخورند، اندازه هیستامین خون اونا دو برابر کمتر از کسائی می شه که روزانه شیر پرچرب می خورن. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین نشونه های آلرژی هم در اونا کم میشه. تحقیقات دیگری هم نشون داده مادرانی که به طور مرتب ماست یا دیگه اجناس پروبیوتیک رو طی دوران بارداری مصرف می کنن. فرزندان شون کمتر در بزرگسالی به آلرژی دچار می شن.

بادام، جوونه گندم، سبزیجات سبز برگ

طبق تحقیقی که در آلمان روی 1700 فرد بزرگسال انجام شده، آدمایی که ویتامین E بیشتری مصرف می کنن (10 تا 13 میلی لیتر در روز) 30 درصد کمتر در مقایسه با افراد دیگه به آلرژی گرفتار می شن.جالبه بدونین سبزیجات برگ سبز، غلات و میوه های هسته دار، بادام، اسفناج و جوونه گندم شامل مقادیر بالایی ویتامین E هستن.

مرزنگوش، بادرنجبویه و رزماری

محققان ژاپنی نشون دادن بعضی از گیاهان وحشی، شامل اسید رزمارینیک هستن که خاصیت ضدالتهابی داره و می تونه علایم آلرژی های فصلی رو کم کنه.

 

.

منبع :

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *