10 قدم تا پایان خستگی | بیماری

خستگی های روزمره ما می تونه به مرور به یه خستگی طولانی تبدیل شه که اگه درمان نشه عواقب بدی روی کار و روابط ما می گذره و باعث به وجود اومدن مشکلاتی در زندگی روزانه مون می شه.

شکلای جور واجور مختلفی از قرصا و نوشابه های انرژی زا به بازار اومده ان با این ادعا که می تونن بر خستگی تون پیروز شدن و سطح انرژی تون رو بالا ببرن ولی اینا راهکارهای موقتی هستن. قرصای انرژی زا بیشتر فقط باعث خوشحال های یهویی و موقت می شن و مصرف همیشگی اونا اثرات سویی روی بدن شما داره. می خواهید راز واقعی کنترل خستگی تون رو بدونین تا واسه همیشه اونو متوقف کنین؟ پزشکان می می گن واسه متوقف ساختن خستگی، لازمه دلایل واقعی رو که باعث خستگی شما می شن، پیدا کرده و درمان کنین؛ نه این که دنبال درمان موقت علایم به وجود اومده به وسیله خستگی باشین. با کشف دلیل واقعی خستگی، شما می تونید یه بار و واسه همیشه خستگی تون رو درمان و متوقف کنین و از سطح جدید انرژی و جمع کردن حواس تون لذت ببرین.

تلاش کنین تا عمق تنفس تون رو زیاد کنین

درست نفس بکشین. بیشتر وقتا ما بدون این که متوجه باشیم خیلی کوتاه نفس می کشیم و حتی متوجه نمی شیم که اکسیژن کافی دریافت نمی کنیم. تلاش کنین از لباس هایی در خونه استفاده کنین که راحت باشن تا بتونین عمیق تنفس کنین. اونا به راحت تر و بهتر خوابیدن تون هم کمک می کنن.

سلامت تیروئیدتون رو بررسی کنین

اگه طبق برنامه همیشگی به تختخواب می روید ولی واسه خوابیدن و یا در خواب موندن مشکل دارین، شاید باید اونو با دکترتان در میان بذارین. اگه مدت کوتاهیه که این مشکل رو دارین، دلیل فیزیکی داره. تیروئیدتون رو چک کنین. بیشتر خانوم ها، کم کاری تیروئید دارن ولی نمی دانند. این مشکل، بیشتر به وسیله دکترها هم فراموش می شه. پس خودتون درخواست آزمایش تیروئید بکنین، مخصوصا اگه پوست خشک دارین، وزن اضافه کردین و احساس خستگی بیشتر از اندازه می کنین.

رژیم غذایی تون رو اصلاح کنین

در بعضی موارد خستگی طولانی ممکنه به دلیل فقر مواد معدنی باشه. حتی اگه تلاش می کنین که تغذیه سالم داشته باشین واقعا مشکله که تموم مواد لازم بدن تون رو به اندازه کافی دریافت کنین. بیشتر خانوما به دلیل کمبود آهن، اکسیژن کافی به سلول های خونی شون نمی رسد.

بدوید؛ مخصوصا همراه با دوستان تون

از نگرانی های خودتون کم کنین

کمتر نگران باشین. نگران بودن نه فقط کمکی به حل مشکلات نمی کنه بلکه شما رو مریض می کنه. اگه در زندگی تون مشکل غیرقابل حلی دارین که باعث استرس تون می شه، شما باید با اون سر و کله بزنین و اونو قبول کنین. کنار گذاشتن مشکلات باعث حل اونا نمی شه و عاقبت از کنترل شما خارج می شه. وقتی به کمک احتیاج دارین، از بقیه کمک بخواین. اگه می دونین که باید تغییر کنین، راه هایی رو که می تونید برید امتحان کنین. اولین قدم رو واسه اون چه باید انجام بدین، وردارین تا به اون چه می خواین برسین.

چُرت بزنین

من به قدرت چرت زدن باور دارم. چرت زدن فقط با بستن چشماتون و احساس آرامش می تونه حتی واسه 10 تا 15 دقیقه شما رو سرحال کنه. به خودتون اجازه استراحت بدین. شما آدم هستین نه یه آدم آهنی. چرت زدن باعث شارژ شدن دوباره مغزتون می شه و شما رو واسه کار بیشتر آماده می کنه.

خوراکیای انرژی زا بخورین

لیستی از غذاهای انرژی زا هست که شما رو سرحال می کنه:

میوه ها و سبزیجاتی مانند مرکبات، توت فرنگی، گوجه فرنگی و اسفناج، نون جو و شکلای جور واجور نون های گندم، لوبیا، فلفل، ماهی سالمون، خشکبار مانند بادام و تخمه آفتابگردان.

بیشتر آب بخورین

مقدار زیادی آب بخورین و سطح آب بدن تون رو بالا نگه دارین. خیلی از ما به اندازه کافی آب نمی خوریم و متوجه نمی شیم خستگی بیشتر از اندازه مون به وجود اومده به وسیله پایین اومدن سطح آب بدن مونه. بدن شما واسه فعالیت احتیاج به مایعات داره. حتی ماشین تون هم احتیاج به آب داره؛ پس با آب خوردن موتورتان رو تنظیم کنین و ببینین چیجوری خستگی تون رفع می شه.

از منفی ها حذر کنین

از آدم های منفی دوری کرده یا رابطه تون رو با اونا شدیدا محدود کنین. شما آدم هایی که هیچ وقت از زندگی راضی نیستن و هیچ وقت خوشحال نیستن رو می شناسید. اونا همیشه شکایت می کنن و می خواهند نظرات شما رو بدونن ولی هیچ گاه به اونا گوش نمی بدن. یا کسائی که شما رو تحقیر می کنن یا از شما بسیار انتقاد می کنن. اینا آدم هایی با نگاه مریض هستن و همیشه شما رو خسته می کنن و انرژی تون رو کاهش میدن.

راحت تر بخوابین

سیکل تکمیل خواب آدم دقیقه است که اگه بین این سیکل بیدار شید، احساس خستگی می کنین. واسه احساس سرحالی بیشتر باید در طول یه سیکل کامل خواب قرار بگیرین واسه همینه که اگه در طول شب 7 ساعت و نیم بخوابین، بعد از بیدار شدن کمتر احساس خستگی می کنین، تا این که 8 ساعت بخوابین. هم اینکه واسه داشتن خوابی راحت نباید با معده پُر به تختخواب برید چون باعث می شه سخت تر به خواب برید و هم اینکه کیفیت خواب شما رو از بین می برد.

ترجمه: سحر حبیبی

منبع : tebyan.net

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *