10 ماده غذایی که ارتباط شان با افزایش طول عمر ثابت شده! | تغذیه سالم

10 ماده غذایی که رابطه شون با افزایش طول عمر ثابت شده!

یکی از آسونترین تغییرات در سبک زندگی که بی رابطه با افزایش طول عمر هم نیس، انتخاب مواد غذایی سالم واسه پیشگیری از بعضی بیماریای طولانی و کشنده باشه. اینجا 10 ماده غذایی که رابطه اونا با افزایش طول عمر به طور کامل ثابت شده، معرفی شده.

افزایش طول عمر با تغذیه مناسب

این تصور که شما هیچ کنترلی بر تعداد سالهای زندگی خود ندارین، به طور کامل غلطه. چون یه دسته از عوامل و اضافه کردن اونا به سبک زندگی مطمئنا به سالهای عمر شما خواهند اضافه کرد. شاید یکی از آسونترین تغییرات در سبک زندگی که بی رابطه با افزایش طول عمر هم نیس، انتخاب مواد غذایی سالم واسه پیشگیری از بعضی بیماریای طولانی و کشنده باشه. اینجا 10 ماده غذایی که رابطه اونا با افزایش طول عمر به طور کامل ثابت شده، معرفی شده:

1.آجیل

دو مطالعه که به وسیله محققان دانشگاه هاروارد انجام شده، نشون میده که مصرف منظم آجیل خطر دچار شدن به مرگ در سنین جوونی رو کم می کنه. البته مصرف آجیل باید در حد میونه روی باشه و آنهم به خاطر کالری بالای موجود در اون هستش. 

بادام

بادام به عنوان منبعی پر از ویتامینE و چربیای اشباع نشده تک زنجیره ای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی داره.

گردو

گردو نیزسرشار از امگا 3 است و اگه یه مشت گردو بخوریم برابر صد گرم ماهی آزاد تاثیر داره که می تونه در کاهش پروسهای التهابی مخصوصا التهاب مفاصل به درد بخور باشه و در کنار اون در تقویت حافظه بسیار موثره.

2.غلات کامل

با اینکه نون سفید خالی از هر گونه مواد مغذیه اما می دونستین که مصرف نونا و ماکارونی سبوس دار با طول عمر بیشتر در ارتباطند؟ براساس یه مطالعه در ژورنالJAMA Internal Medicine مصرف هر 1 اونس اضافه از این اجناس خطر مرگ و میر به وجود اومده به وسیله مشکلات قلبی رو تا 5 درصد کم می کنه.

3.اسفناج و گل کلم

اسفناج به دلیل داشتن ویتامینای آ و ث و اثرات آنتی اکسیدانی دلیل طول عمر می شه و گل کلم به دلیل کلسیم بالا می تونه در ایمن سازی بدن واسه پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی نقش کلیدی اجرا کنه. هم اینکه واسه آدمایی که زخم معده دارن بخار پز این نوع ماده غذایی خیلی خوبه.

4.جلبک دریایی

یه دلیل خوب واسه مصرف جلبک دریایی هست و این که تحقیقات نشون دادن این گیاه منتهی به کنترل التهاب در بدن، تقویت سیستم ایمنی و کاهش رشد سلولای سرطانی می شه. افزایش طول عمر ژاپنیا در میان مردم جهان به دلیل مصرف منظم جلبک دریاییه.

5.ماهی سالمون

این نوع ماهی شامل ترکیباتی به نام کاروتنوئیدها است که می تونه در مقابل بیماریای عصبی مراقبت بسازه. امگا 3 موجود در ماهی سالمون منتهی به کاهش خیره کننده سطح التهاب در بدن، جلوگیری از سرطان، بیماریای قلبی و فراموشی می شه.

6.سویا

سویا به دلیل داشتن ایزوفلاوین در کاهش سرطان سینه در خانوم ها نقش پررنگی رو اجرا می کنه و واسه کاهش نتیجه های به وجود اومده به وسیله یائسگی در زنان خیلی با اهمیته. پیشنهاد می شه همه افراد لوبیای سویا رو به عنوان یکی از تنقلات در برنامه غذایی خود بذارن.

7.سیب

پر از آنتی اکسیدان بوده و به دلیل وجود آنتی اکسیدانی به نام کوارستین در کنار فیبر معروفی به نام پکتین ذرات ژله ای مانندی رو در خون ایجاد می کنه که مواد زائد خون به اون چسبیده و دفاع می شه. این روند بهترین راه مقابله با سرطان خون هم حساب می شه.

8.تخم مرغ

مواد موجود در تخم مرغ واسه پیشگیری از آب مروارید موثره و کولین موجود در اون به تقویت حافظه کمک می کنه. مصرف به اندازه اون در پیشگیری از مشکل حواس و فراموشی می تونه اثر داشته باشه. تخم مرغ آب پز بهترین نوع به کار گیری اون هستش.

9.سیر

خاصیت ضد انعقادی داره و پر از آنتی اکسیدان است و حتی آدمایی که به سرطان گرفتار هستن به دلیل خاصیتی که سیر روی سلول های سرطانی می گذارد و اونا رو ویرون می کنه با خوردن سیر خام طول عمرشون افزایش می یابد.

10.لوبیا سبز

خوردن این ماده غذایی باعث می شه که فرد دچار یبوست نشه و به همراه فیبر موجود در خود چربی زائد رو از بدن دفع کرده و کلسترول خون رو پایین می آورد چون که کلسترول، خود زمینه ساز خیلی از مریضی هاست.
جمع آوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health

.

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *