10 ماده غذایی واجب برای هر آشپزخانه | سبزیجات

شاید بشه بهترین نوع از غذاهای ایرونی رو از این نظر در شمال کشورمون یافت. سیر پر از اسید فولیک ، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامینای گروه B هستش.

سلامت آکا ایران

با اینکه در آشپزخانه کدبانوهای ایرونی معمولا همه مواد لازم واسه یه آشپزی خوب و خوشمزه هست، اما شرایط اقتصادی بعضی وقتا دلیل می شه تا با انتخاب کردن موارد مهم تر، در خریدای خود وسواس بیشتری به خرج بدیم. اینجا با 10 ماده غذایی آشنا میشیم که بودن اون در هر آشپزخانه ای لازم و حتی واجبه.

روغن زیتون فرابکر

این نوع از روغن زیتون به عنوان سالم ترین نوع از این فرآورده شناخته می شه. به دلیل نبود به کار گیری اجناس شیمیایی در تولید اون، می تونه پیشنهاد اول در این فهرست باشه. روغن زیتون فرابکر به عنوان عضو ثابت سفره مدیترانه ای شناخته شده و اونو بهترین روغن دنیا می گن.

ماست کم چرب

هروعده از این نوع ماست که به ماست یونانی هم معروفه، شامل تنها 100 کالریه. از اونم به عنوان یه دورچین وهم به عنوان یه میان وعده سبک میشه استفاده کرد.

عسل

این شیرین کننده طبیعی هم شامل همه مواد آلی لازم بدن بوده و هم واسه درمان دردهایی مانند سرفه های آلرژیک خیلی خوبه. شما می تونین از عسل واسه شیرین کردن چای و یا حتی جفت و جور شربت استفاده کنین. به عکس شکر که واسه بدن مضره، قند موجود در عسل فوائد زیادی در خود داره.

حبوبات

مگه می شه پای ثابت غذاهای سنتی ایرونی در آشپزخانهامون نباشه. این ماده غذایی ارزون، منبع غنی از فیبر و پروتئین بوده و واسه کاهش مصرف گوشت، جایگزینی طلاییه. مثلا یه فنجون نخود شامل 15 گرم پروتئین و 12 گرم فیبره. این نشون دهنده عمق بینش گذشتگان ما واسه به کار گیری حبوبات در غذاهای اصیل ایرانیه.

تخم مرغ

یه عدد تخم مرغ شامل 6 گرم پروتئین بوده و با 70 کالری می تونه ته دل شما رو بگیره. یه مطالعه نشون داده خانمایی که صبحونه از تخم مرغ استفاده کردن، دو برابر بقیه موفق به کاهش وزن خود شدن. مصرف تخم مرغ آب پز به دلیل نداشتن روغن از شکلای جور واجور سرخ کرده اون بهتره.

نمک دریایی

واسه بیشتر ما ایرانیا، این نوع از نمک خیلی شناخته شده نیس؛ اما به دلیل دارا بودن مواد معدنی بیشتر و مفیدتر نسبت به نمک عادی، در دنیا اقبال خوبی به مصرف اون شده. شما می تونین از این نمک به همون روش به کار گیری نمک عادی در غذاهای خود استفاده کنین.

رب گوجه فرنگی

در یکصد سال گذشته، این فرآورده غذایی هم تبدیل به پای ثابت غذاها و خورشامون ایرانیا شده. این چاشنی خوشمزه، پر از لیکوپن بوده که خاصیت ضد سرطانی بالایی داره. از اونجایی که در شکلای جور واجور بسته بندی رب چاره ای جز استفادهاز مواد نگهدارنده نیس، نوع خونگی اون بیشتر پیشنهاد می شه.

سبزی خوردن

این دورچین محبوب ایرانیا با خواص عجیب آنتی اکسیدانی خود، هم طعم خوب و هم خواص زیادی داره. مصرف سبزیجات هم به صورت خام، هم پخته و هم همراه با ترشیا می تونه واسه بدن بسیار به درد بخور باشه. به کار گیری سبزیجاتی که داخل گلدانای کوچیک در آشپزخانه رشد کرده و مورد مصرف قرار می گیرن، هم واسه روحیه بخشی مناسب بوده و هم تازگی بیشتری واسه مصرف دارن.

شکلات

شکلات تلخ شدیدا واسه مقابله با مریضی دیابت خوبه. محققان تازگیا فهمیدن که به کار گیری اون حتی به کاهش وزن هم کمک می کنه. از این فرآورده محبوب حتی واسه مقابله با فشارخون و تنظیم کارایی قلب هم میشه بهره برد.

سیر

بوعلی میگه من میتونم درمان همه دردها رو در سیر پیدا کنم. با اینکه این ادعای بزرگترین دانشمند ایرونی جای بحث داره، اما مصرف سیر (به خصوص خام اون) در تنظیم سوخت و ساز بدن خوبه. شاید بشه بهترین نوع از غذاهای ایرونی رو از این نظر در شمال کشورمون یافت. سیر پر از اسید فولیک ، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامینای گروه B هستش.

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *