10 ماده غذایی مفید که حتما باید بخورید | بیماری

: پزشکی، سلامتی، لاغری و تغذیه

 

1- سیب زمینی شیرین. پر از کاراتنوئید، ویتامین C ، پتاسیم و فیبرهای غذایی.

2- نون سبوس دار. این نوع نون نسبت به نوع سفیدش دارای ویـتـامینها و مواد معدنی بیشتریه.

3- گل کلم. منبع غنی کاراتنوئید، ویتامین C و اسید فولیک.

4- هندوانه. پر از ویتامین C و کاراتنوئید.

5- لوبیا. پر از پروتئین، آهن، اسید فولیک و فیبرهای غذایی، چربی خیلی کم.

6- گرمک و طالبی. یه چهارم از هریک می تونه ویتامین A و C لازم بدن در روز رو تامین کنه.

7- اسفناج و کلم پیچ. دارای کلسیم، ویتامین C، کاراتنوئید و فیبرهای غذایی فراوون.

8- پرتقال. شامل ویتامین C، اسید فولیک، پتاسیم و فیبرهای غذایی.

9-آرد جـوی دوسر. دارای فـیـبرهای غـذایـی قابـل حل بسیار به درد بخور واسه کاهش و کاهش کلسترول

10- شیر 1 درصد چربی. منبعی بسیار غنی از پروتئین با چربی و کلسترول کم.

مواد غذایی مضر:

1- روغنهای جامد. افزایش کلسترول، ایجاد بیماریهای قلبی-عروقی

2- قند، شیره و نوشابه. افزایش قند و کلسترول خون

3- گوشت قرمز با چربی زیاد.

4- مواد لبنی پرچرب.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

  • مطالب در رابطه

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *